17 Eylül 2007 Pazartesi

Sarı Çicek


Sarı bir çiçektir ihtimal
Bir begonvil değildir
Benim üzerimde bitecek
O sarı çiçektir

Ağlayamaz seni göremez
Deniz mi kokar, yosun mu?
Yıllar bitmez kederiyle ağlarken
Bir gün gelen yağmurdur, güneştir
Çok eskilerden gelir beyaz evime
Ölüler de diridir-diriler de ölü
Ve ben de terk ederim kendimi
Bir sarı çiçeğin altında

Sonbahar çiçeklerini koklarım
Vazoda sonbahar çiçekleri
Bahçeye ekerdik yazın
Mor begonvili göremezsin
Attığım adımlar eve, ev nerede?

Evimin duvarları beyaz, yerleri beyaz
Sazımın sesi çarpar duvara, çiçeklere de
Çiçekler daha da eski kokar
Özendikçe kınalı kadın
O isterse katılır bana
İstemezse ben
Göremediğin begonvillerle yanarım
Ağlayamayan çiçeklerime bakarım
Tepeden tırnağa değişir dünya
Eski bir ruh olurum
Önce ölür yine dirilirim
Belki aynı çiçektir
Benim üzerimde bitecek
O sarı çiçektir.

Yavuz Peker
1997-1999 Bodrum

Hiç yorum yok: